Polityka Zwrotów Valentine Shop
1. Postanowienia ogólne
1.1. Niniejsza Polityka Zwrotów określa zasady dokonywania zwrotów towarów zakupionych w sklepie internetowym prowadzonym przez Valentine Shop.
1.2. Polityka Zwrotów jest zgodna z przepisami prawa polskiego, w tym z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz kodeksem cywilnym.
1.3. Kontakt w sprawie zwrotów można nawiązać poprzez e-mail: valentine.shop1402@gmail.com.
2. Prawo odstąpienia od umowy
2.1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu.
2.2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć jednoznaczne oświadczenie woli odstąpienia, przesyłając
je na adres e-mail: valentine.shop1402@gmail.com.
2.3. Konsument może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik do niniejszej Polityki Zwrotów, jednak nie jest to obowiązkowe.
2.4. W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument jest zobowiązany do zwrotu produktu w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu.
3. Zasady zwrotu towarów
3.1. Produkt powinien zostać zwrócony w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu rzeczą.
3.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu, chyba że Sklep wyraźnię zgodzi się je pokryć.
3.3. Zwrot produktu powinien zostać dokonany na adres: adres zostanie podany po skontaktowaniu się na adres email: valentine.shop1402@gmail.com.
3.4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
4. Zwrot środków
4.1. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Sklep zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem
dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sklep).
4.2. Zwrot środków następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
4.3. Sklep dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób
zwrotu, który nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami.
4.4. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem środków do chwili otrzymania zwracanego produktu lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania,
w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
5. Wyjątki od prawa odstąpienia
5.1. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- O świadczenie usług, jeśli Sklep wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że
po jego spełnieniu utraci prawo odstąpienia od umowy.
- W których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb.
- W których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- W których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
6. Postanowienia końcowe
6.1. Polityka Zwrotów wchodzi w życie z dniem jej publikacji na stronie sklepu.
6.2. Sklep zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Polityce Zwrotów. Zmiany obowiązują od momentu ich opublikowania na stronie sklepu.
6.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Polityce Zwrotów mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w tym ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz kodeksu cywilnego.